ONZE MEDEWERKERS
Voel de warmte van onze gastvrijheidEen echt welkom
Bij MSC Cruises is het ons doel om u een service te bieden vol warmte en vriendelijkheid. Onze trainingsprogramma's voor personeel zorgen ervoor dat we weten hoe we met de nodige respect en discretie voor onze gasten moeten zorgen. Of we u nu drankjes brengen, uw eten bereiden of eventuele vragen beantwoorden, we zullen ons best doen om behulpzaam te zijn. U zult merken dat onze medewerkers spontaan en natuurlijk zijn, zodat u kunt ontspannen en genieten van elk moment van uw vakantie, veilig in de wetenschap dat u in goede handen bent.
Comfort op de eerste plaats
• Een hoog personeelsbestand per gast zorgt voor een effectieve en hoogwaardige service aan boord
• Onze meertalige medewerkers leveren informatie in de talen die het meest worden herkend door onze gasten
• Onze probleemoplossende houding, biedt attente en snelle oplossingen voor elk verzoek
MASTERS
Hij studeerde in 1983 af aan het nautisch instituut Francesco Caracciolo en ging onmiddellijk daarna aan de slag met vrachtschepen met de rang van Deckhand en steeg vervolgens in verschillende rangen. In 1996 werd hij bevorderd tot First Officer.
Kapitein Battinelli kwam bij MSC na twintig jaar ervaring in diverse cruise rederijen. Ondanks zijn prestigieuze carrière heeft Stefano een maand training gevolgd voordat hij in december 2017 de MSC Orchestra Master werd. Master Battinelli heeft een brede ervaring in nieuwbouw en heeft de leiding gehad over verschillende klassen schepen.
Na het behalen van zijn Nautische diploma in 1988, begon kapitein Benini zijn maritieme carrière door te dienen bij de Italiaanse marine. In 1990 stapte hij over naar de cruisesector en werd hij dekofficier op zijn eerste cruiseschip.
Hij doorliep de rangen en kreeg zijn eerste commando in 2006. Van 2015 tot 2017 was hij vlootkapitein van een grote cruisemaatschappij. In februari 2024 bracht hij zijn schat aan ervaring naar MSC Cruises en werd hij kapitein.
Zijn professionele reis begon in 2002 op de MSC Melody, als Junior Deck Cadet. Na een tijdje bij MSC Medlog in Antwerpen te hebben gewerkt, ontwikkelde hij zich verder op de schepen van MSC Cruises, waar hij verschillende verantwoordelijkheden kreeg, tot de rol van veiligheidsofficier in 2012. In 2016 werd hij gepromoveerd tot Staff Captain en in 2022 was hij in Doha om het World Cup project te ondersteunen. In juli 2023 is hij gepromoveerd tot kapitein van MSC Musica.
Hij begon zijn carrière in 1997 bij MSC-vrachtschepen. In 2005 werd hij overgeplaatst naar de Cruise Ship Line en in 2007 ontving hij de upgrade naar First Officer voor veiligheid aan boord. In 2012 werd hij overgeplaatst naar de hoofdkantoren om bemanningsleden op te leiden met betrekking tot veiligheidsprocedures aan boord. Vervolgens voelde hij de drang om in 2013 weer op de cruiseschepen te stappen en werd hij stafkapitein. In 2017 was hij betrokken bij het volgen van de bouw van de nieuwe gebouwen in de STX Yard in Saint Nazaire en, in 2018, in Monfalcone Fincantieri van de vlaggenschepen MSC Meraviglia en MSC Seaview. In 2018 werd hij Master.
Hij vervoegde MSC Cargo in 1981 aan het begin van zijn carrière als gewone zeeman op MSC Juba. Sterke prestaties zorgden voor snelle vooruitgang, waardoor hij de rang van Second Officer kreeg toen hij in 1990 naar zijn eerste passagiersschip verhuisde en in 1996, toen hij nog maar 30 jaar oud was, zijn eerste bevel als kapitein van een vrachtschip kreeg. Master Galano keerde terug naar passagiersschepen in 2005.
Kapitein Alessandro Galotto studeerde in 1977 af aan de zeevaartschool. Na zijn afstuderen begon hij zijn eerste baan aan boord van een cruiseschip als Deck Cadet.
Van hieruit beklom hij de rangen en verwierf een schat aan ervaring in vele functies. Hij behaalde zijn eerste opdracht in 1996. In januari 2024 trad hij in dienst bij MSC Cruises.
Hij begon zijn MSC-carrière als dekofficier in onze vrachtdivisie in 1996 en stapte in 1998 over naar de cruiseafdeling van de groep als derde officier. Zijn toewijding en professionaliteit werden beloond met gestaag toenemende promoties en ervaring, waardoor hij de rang van Staff Master kreeg in 2006 en in 2012 werd gepromoveerd tot Master.
Hij begon zijn MSC Cruises-carrière als tweede officier in 1992, en promoveerde tot de rang van Staff Master in 2004 en vervolgens tot Master in 2009, toen hij het bevel kreeg over zijn eerste schip bij MSC's Cargo Division. Met twee seizoenen ervaring onder zijn riem, keerde hij in 2011 terug naar MSC Cruises om Master MSC Sinfonia te beheersen.
Hij studeerde in 1984 af aan het nautisch instituut "Luigi Rizzo" van Catania en begon zijn carrière aan boord van petrochemische schepen in Genua. In 1988 trad hij toe tot de cruise-industrie, waar hij in 2006 opklom tot de rol van kapitein. Van 2015 tot 2017 nam hij de prestigieuze rol op zich van vlootkapitein die toezicht hield op de operaties voor alle lijnen van een grote cruisemaatschappij. Na dertig jaar ervaring trad hij in 2018 toe tot MSC Cruises en werd hij de MSC Sinfonia Master.
Meester Giuseppe Maresca begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1989 als dekcadet op MSC Ilaria. Hij toonde buitengewone vaardigheid en kreeg zijn eerste bevel over een vrachtschip toen hij nog maar 34 was. Hij bekleedde deze rang acht seizoenen voordat hij in 2007 overstapte naar zijn eerste bevel over een passagiersschip, op MSC Lirica.
Meester Giuseppe Maresca begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1989 als dekcadet op MSC Ilaria. Hij toonde buitengewone vaardigheid en kreeg zijn eerste bevel over een vrachtschip toen hij nog maar 34 was. Hij bekleedde deze rang acht seizoenen voordat hij in 2007 overstapte naar zijn eerste bevel over een passagiersschip, op MSC Lirica in China.
Kapitein Paparo ging naar het “Duca degli Abruzzi" Nautisch Instituut in Napels, en tijdens zijn zomervakanties ging hij aan boord van vrachtschepen om zijn vaardigheden te verrijken. Eenmaal afgestudeerd in 1997, begon hij te werken op veerboten als dek cadet, tot 2002 toen hij in de cruise-industrie terecht kwam. In 2008 werd hij bevorderd tot Eerste Officier, en tien jaar later bereikte hij de rol van Kapitein. Hij is zeer bedreven met de nieuwe generatie Azimuthal voortstuwings schepen, maar ook met conventionele systemen schepen. Kapitein Paparo trad in dienst bij MSC Cruises in 2022, na twintig jaar ervaring in de cruise-industrie.
Hij studeerde af aan de Maritieme Universiteit in Gdynia, Polen 1989, toen hij zijn carrière begon op vrachtschepen. In 1995 stapte hij over naar passagiersschepen en werkte hij in een aantal cruisemaatschappijen tot de positie van Staff Captain.
In 2019 trad hij in dienst bij MSC Cruises en nam hij de leiding op de MSC Armonia. Kapitein Piotr heeft ook ervaring met azimutale voortstuwing.
Hij trad in 1993 in dienst bij MSC Cargo als een ervaren eerste officier. Onmiddellijk erkend voor zijn capaciteiten en karakter gedurende twee zeilperiodes, werd hij gepromoveerd tot de rang van Master en kreeg hij zijn eerste bevel over een vrachtschip in 1994. Daarna bleef hij kapitein van MSC Vrachtschepen voor in totaal dertien zeilperiodes. In 2007 kreeg hij het bevel over MSC Melody, zijn eerste cruiseschip, en is nu in zijn zesde zeilperiode bij MSC Cruises. Master Pinto heeft het bevel gevoerd over verschillende schepen in de Lirica-klasse en over MSC Melody, waaronder de reis van haar aanval door piraten, toen zijn snelle vaardigheden de veiligheid van alle gasten en bemanning garandeerden.
Master Pontecorvo begon zijn carrière bij MSC Cargo in 1982 toen hij aan boord van MSC Corinna begon als dekcadet. In 1990 ging hij voor het eerst aan boord van een passagiersschip als 2e officier en van 1995 tot 2000 bekleedde hij de rang van Staff Master. In 2000 werd hij gepromoveerd tot Master in MSC Monterey en na MSC Cargo-schepen, waar hij tot 2004 bleef na in totaal 6 inschepen. In 2004 koos hij ervoor om passagiersschepen permanent te besturen en in 2010 kreeg hij het bevel over MSC Splendida. Hij heeft het bevel gevoerd over alle klassen van de MSC Cruises-vloot.
Hij begon zijn carrière in 1999 op de vrachtschepen van MSC, terwijl hij nog studeerde aan het Nautisch Instituut in Piano di Sorrento, Italië. Sindsdien bleef hij werken voor de MSC vrachtdivisie tot hij de rang van Chief Officer bereikte. In 2010 stapte hij over naar de MSC cruisedivisie als tweede officier op de MSC Orchestra. Sindsdien vervolgde hij zijn carrière als eerste officier, veiligheidsofficier, tweede kapitein en werd vervolgens bevorderd tot kapitein op de MSC Divina in 2022.
Hij begon zijn carrière als Deck Boy in 1987 op een vrachtschip en bleef tot de functie van 2nd Deck Officer. In 1993 werd hij overgeplaatst van de lading naar de cruiseafdeling, aan boord van de SS Monterey als 3e officier en vervolgde zijn carrière op hetzelfde schip tot de rang van veiligheidsofficier. Vervolgens stapte hij over naar MSCCTD bij de afdeling Veiligheid en Nieuwbouw, waar hij van 1995 tot 1997 diende. Hij werd in 1998 gepromoveerd tot Staff Master. Van 2003 tot 2008 was hij betrokken bij de Mega Yacht Industry.
Hij trad in 1994 in dienst bij MSC Cruises als tweede officier, nadat hij al aanzienlijke ervaring had opgedaan in de cruise-industrie. In 2001 werd hij gepromoveerd tot Staff Master op MSC Monterey en vervolgens tot Master in 2005.
Kapitein Romano heeft schepen geleid in de klassen Lirica en Musica, evenals in de MSC Melody.
Hij kwam in 1994 bij MSC als derde officier in onze vrachtdivisie. Hij onderscheidde zich onmiddellijk door zijn toewijding en professionaliteit en boekte gestage vooruitgang met een overstap naar de cruisevloot in 1999, promotie naar de rang van stafmeester in 2006 en gaf zijn eerste bevel als Master in 2012.
Hij begon zijn carrière als dekcadet in 1992 aan boord van de M / N Achille LAURO. In de daaropvolgende jaren werkte hij aan boord de MSC Symphony, MSC Rhapsody, MSC Melody en MSC Monterey.
Van 2003 tot 2005 volgde hij de bouwprojecten op de scheepswerf van Saint Nazaire. In 2009 werd hij gepromoveerd tot Staff Captain, en uiteindelijk Master in 2018.
Hij begon zijn zeevaartcarrière bij MSC in 1993 en klom door de rangen om in 1999 tweede officier te worden. Na een periode bij andere cruisemaatschappijen keerde hij in 2005 terug naar MSC als stafkapitein en bleef in deze rang tot 2009, toen hij promoveerde tot Master.